Roliga timmen.


Kanske är det bara jag som tycker att kontaktannonserna i dags och veckotidningar är roliga. Inte roliga pga sin blotta existens utan ofta roliga på grund av formuleringar och vad människor tycker kan vara relevant att berätta när de söker en partner.

Låt oss undersöka guldkornen från Tisdagens Mitt i Södermalm. Om du ogillar när man driver med människor vilka det kan anses vara synd om: Sluta läsa här. Annars, läs på.

Det börjar bra under män söker kvinnor, redan den andra annonsen ger utdelning:

”Hej! Jag är en trevlig man med vanliga intressen och söker en högbarmad kvinna.”

Förutom den väldigt korta och något ovanliga meningen får uttrycket högbarmad kvinna åtminstone mig att misstänka att de vanliga intressen som nämns innefattar tornerspel och drakjakt.

Senare hittar vi en annons som uppenbarligen berättar allt en kvinna behöver veta:

”Hej!
Frikostig man söker kvinna 35 till 45år.”

När en människas mest framträdande personliga egenskap, och förövrigt den enda man tror sig behöva nämna, är generositet undrar man om människan annonserar efter en prostituerad eller verkligen tror att det är så man får tag på en trevlig partner. Iofs kanske det är jag som fått allt om bakfoten, och annonsören förstått hur världen fungerar….

..nästa lustiga annons är lysande:

”Trevlig man söker kvinna.”

Ja du, fungerar inte det här så vet jag inte vad som funkar.

Så över till nästa sektion, kvinnor söker män, även här finns ett par skojfriska insändare.

”Jag är en änska på 58år med villa och båt. Jag söker en händig manlig vän som kan hjälpa mig i trädgården mm. Jag är ej intresserad av sex.”

Newsflash: Du komnmer att dö ensam.
Eller, möjligen, få svar av sol & vårare som gillar möjligheten att slippa ha sex med dig.

Nästa är nästan lite läskig:

”Hej! Jag är en snäll och lite blyg tjej/kvinna på 55 år. Jag är seriös, omtänksam, pålitlig o trogen. Längtar efter närhet och ömhet, rak kommunikation o prata känslor.”

eh?
Skriver man prata känslor i en kontaktannons så vill man vara ensam.
Lycka till.

…och så den sista:

”33-åring sitter i rullstol efter olycka.
Söker kärlek.”

Att marknadsföra sig själv med rullstol och olycka skulle jag påstå är lite sådär. Hur vore det att berätta om intressen, och personlighet kanske…

Så.
Hoppas att alla tyckte att de ver lika roliga som jag. Om inte annat kanske någon arg moralist kan skälla på mig och berätta att så här, så får man banne mig inte skriva.

Kommentera

