Den stora lögnen.


Svenska medier fortsätter okritiskt rapportera om Al Gore och klimatförändringarna när Gore kommer till Sthlm. man vet att gore ljuger i sin film, och trots detta forsätter medierna upprepa vad som sägs.
Människor är får, och medierna tycks vara fåraherdarna som vallar in alla i klimatfållan. Att fållan är byggd av papp tycks ingen bry sig om, inte heller att herden är blind.

Skärpning för i helvete.
Den här sortens irrationella beteende slutar alltid med att individers rättigheter kränks och miljoner läggs ned på onödig byråkrati och nya myndigheter.

Läs mer:
Länktips och
The great global warming swindle.

8 svar to “Den stora lögnen.”

  1. Tom A. Says:

    Jag antar att du är klimatexpert och kan bedöma att det är bättre att låta bli.

    Det är bra att det finns kritiker, men att hävda att det är meningslöst att övervaka klimatet eller sluta forska är livsfarlig politik.

    Det bästa vore om framtidens generation kunde bestämma sitt egna öde, men de kan de ju inte eftersom de ännu inte är födda eller är dagens barn.

    Att lägga ett sådant ansvar på någon som hellre vill spara några miljarder för att slippa ett par myndigheter eller forskning är att ta en stor risk som närmar sig kollektivt självmord.

    Att lägga några miljarder på ett klimatprojekt och ha fel är en piss i havet jämfört med om jorden faktiskt går åt helvete.

  2. Adam K Says:

    ”Det är bra att det finns kritiker, men att hävda att det är meningslöst att övervaka klimatet eller sluta forska är livsfarlig politik.”

    Jag är för forskning, men vill ha forskning som inte bestämmer svaren innan den genomförs. Jag efterlyser en balans i debatten, att medier ifeågasätter och diskuterar saken.

    ”Att lägga några miljarder på ett klimatprojekt och ha fel är en piss i havet jämfört med om jorden faktiskt går åt helvete.”

    Som sagt, lägg pengar på forskning, men på seriös forskning.

    Det man måste komma ihåg är att planeter, liksom det mesta är förbrukningsvaror, oavsett vad vi gör så kommer de att gå under. Det vi måste se till är att ha teknologin att byta planet när det händer.
    Att påstå något annat är naivt och dumt.

  3. michaelthelin Says:

    ”Det man måste komma ihåg är att planeter, liksom det mesta är förbrukningsvaror, oavsett vad vi gör så kommer de att gå under. Det vi måste se till är att ha teknologin att byta planet när det händer.
    Att påstå något annat är naivt och dumt.”

    Jag hoppas för din egen skull att du inte menar att jordens ”undergång” orsakas av Solens påbörjade kollaps om en miljard år, för då vill jag gärna tro att det är någonting vi kan göra för vår planet före det. Och om du menar att seriös miljöforskning är att satsa på att bosätta oss på andra planeter så har jag svårt att ta dig seriöst.

  4. Stephan Bäckman Says:

    Jag ser detta som ett bra tillfälle att göra lite reklam för min site. ‘

    jag är nog lika dum som alla andra bara.

    http://www.backmansbio.se/rvstart.htm

  5. Adam K Says:

    ”Jag hoppas för din egen skull att du inte menar att jordens “undergång” orsakas av Solens påbörjade kollaps om en miljard år, för då vill jag gärna tro att det är någonting vi kan göra för vår planet före det.”

    Nej jag menar inte solens kollaps, jorden kommer att bli obeboelig långt innan dess, troligen av helt naturliga orsaker.

    ”Och om du menar att seriös miljöforskning är att satsa på att bosätta oss på andra planeter så har jag svårt att ta dig seriöst.”
    Nej, jag menar att seriös miljöforskning är som vandlig miljöforskning, fast man bestämmer inte resultaten i förväg eller blundar för argument och bevis som peka på någon annat än det allmänt ‘kända’.

    Men, förr eller senare måste vi fkytta på oss, så är det bara, och därför kanske människor skall sluta betrakta vår planet som någiot heligt och okränkbart och mer som en förbrukningsvara, vilket den faktiskt är.

  6. Adam K Says:

    ”Jag ser detta som ett bra tillfälle att göra lite reklam för min site. ‘
    jag är nog lika dum som alla andra bara. ”

    Det låter jag vara osagt, men gör reklam för din site. Även om vi är åsiktsmotståndare är ett fritt utbyte av information grundpremissen för att en debatt skall kunna uppstå.

  7. michaelthelin Says:

    >> Nej jag menar inte solens kollaps, jorden kommer att bli obeboelig långt innan dess, troligen av helt naturliga orsaker.

    Troligen av helt naturliga orsaker? Troligen? Jag vet inte om du slant, men det är precis detta ”troligen” som det forskas kring. Jorden ska inte gå bli obeboerlig för människor på grund av någonting vi själva orsakat. Inte heller på grund av någonting vi själva inte orsakat, men det är en annan debatt.

    >> Men, förr eller senare måste vi fkytta på oss, så är det bara, och därför kanske människor skall sluta betrakta vår planet som någiot heligt och okränkbart och mer som en förbrukningsvara, vilket den faktiskt är.

    Jag anser att du överskattar människans möjligheter att överleva på andra ställen än jorden något så grovt så att hela ditt inlägg i debatten blir löjlig. Jorden är en oas för människor och för liv över huvud taget.

    För övrigt har jag inte ens sett Al Gores film. Seriös forskning bedrivs enligt den vetenskapliga metoden, och det finns ingenting mer att säga om den saken.

  8. Adam K Says:

    ”Jag vet inte om du slant, men det är precis detta “troligen” som det forskas kring.”

    Men inte seriöst som sagt, man påstår bland annat att koldioxiden orsakar temp. höjningen när det tycks vara tvärt om: Temperaturhöjningen orsakar koldioxidökningen, och solens aktivitet (naturlig orsak som vi inte kan påverka) och kosmisk strålning tycks vara vad som påverkar klimatet mest.

    Folk tycks glömma att jorden inte är ett slutet system.

    ”Jag anser att du överskattar människans möjligheter att överleva på andra ställen än jorden något så grovt så att hela ditt inlägg i debatten blir löjlig.”

    Ge det ett par hundra år. Bara från ~1900 talet till nutid har större framsteg gjorts än under hela resterande tiden av människans historia. Om ett par hundra år kan vi mycket väl på allvar börja kolonisera andra planeter. Det enda som skulle kunna hindra oss i längden borde väl vara global kommunism eller ett världskrig.

Kommentera

