Ja… annars kan man ju legalisera det.


Läser på SVD om hur Birgitta Ohlsson är igång igen, nu skall det uppenbarligen, i idealsamhället, sättas upp skyltar för att stoppa prostitutionen. Men, för en gångs skull tycks faktiskt målet för den djärva aktionen vara organiserad brottslighet som profiterar av prostitution, inte de stackars hororna, det är iaf så jag tolkar detta:

Att bygga bort prostitution från ett visst område kan resultera i att den flyttar till ett annat. Men Liberala kvinnor tror ändå att det är bra att på olika sätt störa den befintliga kriminella verksamheten kring prostitution.

Om man istället legaliserar prostitution samtidigt som det är olagligt för tredje part (läs hallick) att ta del av de prostituerades vinster ger man de prostituerade möjligheten att polisanmäla och således ges också polisen de verktyg som krävs för att kunna beskydda de prostituerade som är utsatta.

För övrigt är jag väldigt nyfiken på hur en möjlig symbol på skyltarna skulle se ut… jag misstänker också att sådana skyltar skulle bli populära att stjäla bland kidsen. Men vem vet. Spontant känns Ohlssons förslag som ett, numera för folkpartiet typiskt, slöseri på skattepengar bara för att Birgitta oförtrutet fortsätter slåss mot väderkvarnar.

4 svar to “Ja… annars kan man ju legalisera det.”

  1. M Says:

    Väl skrivet!

    Jag ha röstat på (fp) i de senaste valen, men Birgitta Ohlsson…hon borde söka sig till (fi) istället för att göra sitt parti till åtlöje. Det blir nog (m) i nästa val för min del.

  2. Henrik Sundholm Says:

    Absurt. Dock finns heller inget skäl att ogilla ”hallickar” så länge inget sker under tvång. Trots allt är uppdragsgivare effektiva att ha ibland 😉 Av någon anledning finns inte samma negativa associationer till ordet ”bordellmamma”, trots att det i princip är samma sak.

  3. Adam K Says:

    Hallickar sysslar väl, så som jag förstått det hela,med en form av beskyddarverksamhet som inte behövs om horan kan arbeta lagligt och därmed har lagens skydd.
    Jag är inte riktigt säker på hur det står till, men jag misstänker att Hallickar ofta tar en oproportionerligt stor del av inkomsten. Man kan se ett tredjepartsförbud som en garanti att en legalisering inte gör det lagligare att tvinga någon till prostitution, en säkerhetsåtgärd.

  4. opassande Says:

    Av nån anledning blev jag påmind om den den amerikanska tjejen som snattat och fick gå med skyltar för att skämmas. Man undrar om det ska bli tillåtet att spotta på prostituerade också? Om det är sådär jättebra att prostitution tvingas in i det fördolda, undrar jag. Jättebra att inte se det, för då finns det ju inte – visstja. Det hjälper säkert de som verkligen behöver hjälp.

Kommentera

