Långsam lördag


Det sägs ofta att människan är ett flockdjur (jag antar att det är därför vi tycker om att ha sex i grupp), och att städer består av många olika flockar, att klädstilar och dyllikt skiljer samt definierar vilken flock vi kan sägas tillhöra. De flesta föredrar en partner inom ‘flocken’ och umgås först och främst med dessa personer.
Konflikter uppstår ibland mellan olika grupperingar, då slåss de lite.

En gruppering kallas staten.
Den väljs av företrädare från alla andra småflockar.
Är men med i ‘staten’ kan man bestämma över alla andra, ty då vet man bäst, och har rätt att definiera vilka normer som råder, vad som är normalt samt hur och varför människor skall ha sex.

Eftersom staten är den viktigaste flocken är det viktigt att alla andra betalar staten, så staten i sin tur kan ge gåvor till de grupper man tycker om. Det som är lite spännande med staten är dock att den är dynamisk, eftersom flockledaren väljs i vad man ofta kallar för ‘god demokratisk anda’.

(Notera att jag inte har någon poäng med ovanstående rader, jag skriver planlöst, vilket också gör att det hela är tämligen ogenomtänkt(detta är dock inte helt ovanligt).)

För övrigt tröttnar jag aldrig på det här klippet:

6 svar to “Långsam lördag”

  1. Henrik Sundholm Says:

    Jag tröttnar naturligtvis ännu mindre på det, i och med att jag bor i Eskilstuna 😉

  2. Henrik Sundholm Says:

    […] Humor at 12:11 am av Henrik Sundholm Jag har via Equiliberal påmints om den här videon, som jag roas av även på ett personligt […]

  3. Jaws och Mini-me i Eskilstuna | Henrik Sundholm Says:

    […] har via Equiliberal påmints om den här videon, som jag roas av även på ett personligt […]

  4. Henrik Sundholm Says:

    Påpekar att videon tyvärr ej längre finns kvar. Säg till om du hittar en annan version av den.

  5. Adam K Says:

    ska kika efter jobbet

  6. Adam K Says:

    Har inte lyckats hitta ngn ny version, men förhoppningsvis dyker det upp förr eller senare.

Kommentera

