Nattjobb.


Sitter på jobbet. Natt.
Kommer att tänka på tidningsutdelarna. Ni vet de som står överallt kring tunnelbanan och pendeltågsstationerna på morgonen. Jag brukar inte ta någon tidning. Gillar inte produkten.
Men vissa utdelare gör ett riktigt bra jobb, de är glada och trevliga, ler och är allmänt glada, och detta är naturligtvis något man vill belöna. Ett bra jobb är alltid ett bra jobb, och hur jag än ser på det vill jag att det skall premieras.

Här får jag problem. Jag vill inte ta en tidning, eftersom jag inte gillar produkten, så naturligtvis slutar det alltid med att jag inte tar någon. Men detta kanske inte är så konstigt, om människor stod och delade ut bajs skulle man inte ta något (vissa kanske skulle, men inte jag), oavsett hur glada de är.

Kommentera

