Så talade… jag.


En aning förvånad blev jag, då jag insåg att en utmaning, från blogge väntade mig efter dagens förvärvsarbete. Än mer förvånad blev jag av den bibliska tyngd utmaningen förkunnades med.

Så jag ämnar nu, i skuggan av det än, av blogges inlägg, skälvande Sinai, förkunna mina sanningar.

§1. Jag är egocentrerad. Inte vansinnigt egocentrerad, jag ser inte alla andra människor som värdelösa, och mig som den självklare härskaren. Jag tycker nog lite för mycket om att prata om mig själv, är lite för förtjust att framhäva mina bedrifter, och kanske sätter jag lite för ofta mig själv i främsta rummet. Men å andra sidan, detta kan ju också bero på att jag helt enkelt finner mig själv intressant, tycker att jag gjort något bra, och vill göra saker jag gillar.

§2. Jag pratar ofta för mycket när jag dricker och kan bli riktigt dryg. Inte gå runt och skrika fitta-dryg, utan snarare bara skitdumdryg. Jag ska prata politik, diskutera både det ena och det andra politiskt laddade, detta trots att jag är för full för att kunna formulera ett enda korrekt argument. Detta händer inte alltid, men ibland. Lagom ofta för att det skall vara värt att ta upp.

§3. Jag är helt otroligt dålig på att få saker gjorda om ingen annan om och om igen uppmanar mig till det (Vilket jag naturligtvis också blir sur av). Det är inte sällan jag har nästan helt slut på rena underkläder och säger att jag skall ta en tvättid, varpå dagarna går allt medan jag säger samma sak om och om igen. Med ett par underkläder kvar inser jag att ‘nu är det kört’, och säger att jag skall gå och köpa rena underkläder. Men inte heller detta händer. Detta gäller precis allting, jag har haft för avsikt att förnya min prenumeration på Scientific American, och haft lappen på skrivbordet i 3månader, men det blev aldrig av, och nu är det försent.
Det ställer till ganska många problem.

§4. Jag är helt immun mot städning. Jag behöver inte städa för att må bra, och kan leva i skit och smuts utan att alls må dåligt av det. Tvärtom, eftersom jag inte behöver städa. Som tur är har jag en flickvän med ett otroligt städ- och kontrollbehov. Så jag håller mig bara ur vägen.

§5. Jag är omåttligt förtjust i fotboll. Jag tittar så ofta jag kan på matcher, och följer slaviskt svenska landslaget. Är också ganska förtjust i bajen, men eftersom jag aldrig får något gjort kommer jag dock sällan iväg på några bajen (eller Sverige)matcher, utan dessa ser jag endast om det går på tv, och om det går på 4an, för jag är lite för snål för betaltv (overheadkostnad). För övrigt spelar jag själv fotboll i de lägre divisionerna, och spelar ofta FootballManager på min lediga tid. Samt diskuterar detta som om det vore verklighet.

§6. Jag har ett ganska jämnt humör. Blir ytterst sällan arg, och höjer inte ofta rösten. Gör jag detta så är det generellt sett inte för att jag tappar humöret utan endast för att göra en markering (jag skäms ofta lite efteråt). Å andra sidan är jag sällan speciellt jätteglad heller, utan jag möter det mesta med jämnmod.

§7. Jag tycker om mig själv och hur jag ser ut. Ganska mycket faktiskt. Det är underligt dock att andra har så svårt att erkänna detta mänskliga superlativ jag kallar mig själv.
………………
….faktiskt….

Några 7 bloggar att utmana vidare har jag svårt att finna, men jag har iaf en och skulle gärna se liknande självinsikt från drummeldryg.

3 svar to “Så talade… jag.”

  1. drummeldryg Says:

    ”§4. Jag är helt immun mot städning. Jag behöver inte städa för att må bra, och kan leva i skit och smuts utan att alls må dåligt av det. Tvärtom, eftersom jag inte behöver städa.”
    Nu ljög du väl ändå? Är det inte du som sagt att du reagerade så starkt på hur skitigt det var hemma hos bror din?

  2. Adam K Says:

    Det var disk, vilket jag vill påstå inte faller under städning. Att diska är som att duscha, något man måste göra.

  3. drummeldryg Says:

    Är du säker på att det bara handlade om disk, jag minns det som om det var hela alltet faktiskt. Men jag kanske missminner mig, du har säker rätt, är man så självgod som du beskriver dig, har man säkert alltid rätt också 🙂
    Puss på dig din surkopp!

Kommentera

