Kort och sent om sexleksaker på apoteket mm.


Egentligen borde jag kanske skrivit detta igår, men då skrev jag annat.
För inte mer än två veckor sedan, då jag besökte apoteket, sade jag faktiskt till mitt sällskap att det var underligt att de inte hade sexleksaker på apoteket. När så nyheten att man skall börja ha detta släpps, så kan jag inte göra annat än reagera positivt trots att vissa verkar anse att detta inte är speciellt bra. Visst, gudmundsson har rätt i att monopolet borde avskaffas, men att blanda ihop sexleksaker med följande är väl lite omoget:

”Alla slags perversa böjelser skulle tillfredsställas i dessa ­önskebordeller, som skulle till­handahålla adekvata redskap och skolad personal. Vidare skulle det finnas ambulerande bordeller, som försörjde kroppssjukhus, sinnessjukhus, sinnesslöanstalter, förlamade hemmaliggande åldringar och sjuklingar…” ”Personalen ­skulle kallas erotiska samariter och åtnjuta stor aktning.”

No offense, men vad har detta med sexleksaker att göra?

Varför gillar jag idén?
För det första så tror jag att detta verkar mot en sexualitetskvävande sexualmoral. Sexleksaker och hjälpmedel torde bli mer accepterade, vilket faktiskt endast är av godo. Den enda nackdelen jag kan se är att Apoteket inte verkar erbjuda ett lika stort utbud för båda könen. Vibratorer och dylikt är relativt accepterade, och få tittar snett på kvinnor bara för att de äger sådana. Dock tenderar människor att tycka att män vilka innehar lösvaginor och/eller sexdockor (eller varför inte uppblåsbara får) är en aning sjuka. Detta är det intryck jag fått.
Men det är ändå en positiv utveckling.

För övrigt såg jag de sista 15minuterna av 3:ans ‘Outsiders’ i måndags (i väntan på CSI), där man fick se två halvsyskon (jag antar att de delade en förälder) vilka hade ett föhållande de fått lägga på is på grund av statens syn på det hela. Vilket endast är absurt, då staten fan inte skall lägga sig i vad två vuxna människor gör, och vilka är vi att bestämma att människor som älskar varandra inte skall få vara tillsammans?
Men tänk på missbildningar kanske vissa säger. Men om man gör detta skulle inte färgblinda, döva, dvärgar, människor med sinnessjukdom i familjen, eller personer med downs syndrom få skaffa barn heller (och för övrigt var kvinnan steriliserad). Så sådana lagar är endast moraliskt grundade.

4 svar to “Kort och sent om sexleksaker på apoteket mm.”

  1. Bengt Says:

    Visst kan du ha en poäng med dildosar kontra lösfittor. Båda är acceptabla tycker jag.

    Men om du tror att dildosar bara är till för kvinnor så är du antingen okunnig eller fördomsfull. Både heterosexuella och homosexuella killar kan använda dildosar för att bla stimulera sin prostata. En del heterokillar har bögnoja och tror inte det är någonting för dem men som sagt bryr sig din röv inte om vilken sexuell läggning du har om den tycker det är skönt.

    Inte alla killar gillar det iofs men varför inte testa killen?

    För övrigt ska apoteket sälja kukringar om jag sett infon rätt.

    Bengt

  2. Linnea Says:

    Rättelse, ”Outsiders” går på Kanal 5, precis som CSI

    Håller med Bengt, sexleksaker är för alla kön, en dildo behöver inte vara något för bara kvinnan, det kan användas av mannen eller av båda samtidigt.

    Vill också passa på att säga att jag tycker det är helt och fullt positivt att Apoteket börjar sälja sexleksaker. Det är aldrig fel med sex! Och sexleksaker borde finnas i alla affärer, även mataffärer. Ju lättare det är att få tag på dem, dessto bättre!

  3. Adam K Says:

    Åh, jag tänkte inte på det. Dildoanvändningen alltså, men visst har ni rätt.
    Ok, 5an då, inte 3an.

  4. Bengt Says:

    Linnea

    ”en dildo behöver inte vara något för bara kvinnan, det kan användas av mannen eller av båda samtidigt.”

    Eller två män tillsammans. Eller två kvinnor tillsammans. Eller en heterosexuell eller homosexuell grupporgie.

    Allt är ok så länge det är vuxna som gör saker frivilligt. 🙂

    Annars har som sagt Adam (om det är du som har den här bloggen) rätt i att det lätt blir inkonsekvent. En del som idag accepterar dildosar (som också var tabu förr men inte idag) har ännu inte accepterat lösvaginor. Egentligen är ju båda sakerna samma typ av leksaker.

    Bengt

Kommentera

