Ja, tänk på barnen…


Det har, i dagarna, varit svårt att inte lägga märke till att medierna gått ut i ännu ett korståg mot internet (Tänk på baaarnen), inte heller är det svårt att inse att detta kommer att leda till krav på nya övervakningsmöjligheter av kommunikation på internet. Den konspiratoriskt lagde skulle påstå att medierna springer statens ärenden, och förbereder för att ännu en lag skall kunna klubbas, ty ingen kommer att våga opponera sig, då de genast skulle utmålas som pedofiler.
Jag tror inte på någon konspiration, jag tror bara att svenska journalister är lite dumma. Det måste de nästan vara, då SVD helt missar att i sin artikel referera till denna relaterade nyhet(troligen avsiktligt då denna nyhet skulle förstöra deras redan planerade artikelserie). Rätta mig gärna om jag skulle ha fel, och en sådan referens finns (Jag hittar ingen), det skulle glädja mig.

Ibland blir man bara trött…

Kommentera

