Kort betraktelse TPB rättegången.


Efter den andra dagens rättegång mot TPB kan jag notera att jag är lite besviken. Trots att jag faktiskt jobbar alldeles invid tingsrätten har jag missat alla intressanta ‘happenings’ (kakutdelning etc) kring rättegången, just på grund av det faktum att jag jobbar. Det kan också, till viss del, bero på dålig planering från min sida då jag faktiskt haft med mig matlåda till jobbet de senaste dagarna, så jag har inte kunnat synka lunchen så till den grad att jag haft möjlighet att passera förbi vid rättegångens lunchpaus.

Men idag skall det bli ändring på detta. Ingen låda, men väl förbipasseringslunch. Det händer också mycket annat spännande kring detta ämne vilket man kan läsa om hos Falkvinge (goda nyheter), samt hos HAX (skrämmande nyheter).

Efter andra ronden i rättegången måste man iaf säga att det ser ljust ut för TPB, och visst får man en känsla av att hela åtalet håller på att haverera.

Kommentera

