Jävla CP:n!


Regeringens mindre begåvade förslag till vårbudget gör mig en aaaaning upprörd. Regeringen kan, de facto, inte göra ett skit åt arbetslösheten eller finanskrisen. Man kan bara bemöta den på ett mer eller mindre begåvat vis. Tyvärr är detta det mindre begåvade. Man skickar människors pengar (Inte statens pengar, staten har inga pengar) åt helvete endast för att ge skenet av handling.
Att staten tar lån för att skicka människor på kurser för syns skull, ge stöd för praktikantplatser, och i allmänhet pissa bort pengarna är riktigt korkat.

Jag hade, i början av krisen, viss respoekt för regeringen som trots allt tycktes hantera krisen relativt väl. Nu tycks det vara slut på det när regeringen kastar skattepengar åt helvete. Om jag, mot all förmodan (men ponera att), jag någon gång tar makten i Sverige skall jag se till att nuvarande regeringen och dess ättlingar personligen skall betala tillbaka varenda krona till skattebetalarna. FÖR DET ÄR FAN INTE DERAS PENGAR!

Kommentera

