Röstad & Klar


Så, då kan man nu invänta resultatet av Europaparlamentsvalet. Idag efter jobbet tog jag, tillsammans med min respektive, mig(oss) ned till Hornsgatan och avlade våra röster. Min gick, som jag redan lovat, till Piratpartiet.

”Thence we sail’d against the Spaniard with his hoards of plate and gold,
Which he wrung by cruel tortures from the Indian folk of old;
Likewise the merchant captains, with hearts as hard as stone,
Which flog men and keelhaul them and starve them to the bone.”

The Last Buccaneer, Charles Kingsley

Värt att notera är att jag köpte en bok idag också (inför semestern):

PPandZ

Egentligen köpte jag 3 böcker. Förutom ovanstående inhandlades även ‘The Dunwich Horror’ samt ‘Förnuft, Egoism, Kapitalism och en Romantisk livskänsla.’

Kommentera

