Anders borg myser….


Med all rätt. Hos ekonomisten kan vi även läsa glädjande om vår tillväxt. Trots den ekonomiska krisen går det riktigt bra för Sverige just nu, troligen tack vare en ansvarsfull ekonomisk politik.

Trots detta har jag svårt att välja vad jag skall rösta på…. Kommunalvalet är lätt som vanligt. Men i riksdagsvalet?
Som jag ser det finns således två alternativ:

Det ena är alliansen, där jag gladeligen skulle lagt min röst om det inte vore för att man tycks ha tappat bort sina liberala grundvärderingar.

Det andra är PP som gjort ett riktigt bra jobb i EP. Men en röst på PP kan vara en röst på de rödgröna.
Så, röstar jag på Alliansen byter jag frihet mot en stabil ekonomi.
Röstar jag på PP byter jag (möjligen) ekonomisk frihet och stabil ekonomi mot ett parti som står upp för integritet och en sund IT strategi men inte kommer att få igenom vare sig det ena eller det andra och som möjligen blir delaktigt i att nedmontera vår goda ekonomi och den (begränsade) ekonomiska frihet som finns.

Blä.

Kommentera

