Eh, hur var det nu?


Detta förvirrar mig något oerhört.

Tennismatchen spelas den 6-8 mars och nätverket Stoppa matchen planerar en stor demonstration med mellan 8 000 och 12 000 deltagare den 7 mars. Men det är inte då polisen fruktar eventuella våldsamheter, utan när den så kallade autonoma rörelsen samlas till protester.

– De har ju uttalat att de vill stoppa DC-matchen till varje pris, säger kommenderingschefen i Malmö, polismästare Håkan Jarborg Eriksson.

En försmak av vad som komma skall kan komma redan på lördag då de autonoma planerar att marschera mellan Malmös två polishus för att protestera mot främlingsfientlighet och rasism inom Skånepolisen.


– När jag har tid att gå på Bio? Ska bara kolla min kalender…
*blädder*
– På lördag ska jag ut och demonstrera mot rasism, så det passar inte.
*blädder*
– Sedan är jag ledig fram till nästa fredag, för då ska jag delta i protester mot judar som spelar tennis. Men däremellan är jag ledig!

Rent spontant känns det en aning snurrigt.

Lämna en kommentar